Hoe kun je bij ons terecht?
Het kind of de jongere wordt telefonisch of via mailcontact door de ouders/verzorgers aangemeld bij Stichting De Enghoeve. In een belafspraak wordt de zorgvraag geïnventariseerd en indien deze passend is, wordt gevraagd om een aanmeldformulier (algemene gegevens) in te vullen en te retourneren. Wanneer we inschatten dat er plek vrij komt, wordt een verkorte intake ingepland. Op dit moment is er voor behandeling en/of begeleiding een wachttijd van 2 maanden.
In de verkorte intake wordt de hulpvraag verder geïnventariseerd, waarna er een advies wordt gemaakt van de meest passende vorm van hulp en uren die nodig zijn. Bij een huisartsenverwijzing zal de Stichting hiervoor passende uren aanvragen.
Wanneer de jeugdige via het CJG wordt aangemeld, heeft de betrokken casemanager van het CJG samen met de ouders (en jongere) de hulpvraag geïnventariseerd en een plan van aanpak opgesteld. Het CJG geeft vervolgens een beschikking af, waarmee de zorg kan worden afgenomen. Welke beschikkingen er nodig zijn kan in overleg met de casemanager van het CJG, de ouders (en jongere) en Stichting De Enghoeve afgestemd worden. Dit is mogelijk voor de regio’s West-Brabant-Oost en Zaltbommel en Maasdriel voor de jeugdwet. Daarnaast is het mogelijk om via de huisarts doorverwezen te worden (in regio West-Brabant-Oost of regio Zaltbommel). Er is dan een verwijsbrief van de huisarts nodig alvorens zorg gestart kan worden. Voor de regio’s Zuid-Holland-Zuid en Zuid-Brabant kan er behandeling en begeleiding geboden worden via PGB. Mocht het kind/ de jongere een WLZ-indicatie hebben, dan kan er begeleiding geboden worden in de vorm van PGB.